esmaspäev, 16. aprill 2012

Thailand vol2

Noh, nüüd on vist küll juba aeg, et oma Tai seiklused lõpuni kirja panna...:)
Niisiis...
Hommik algas meil taaskord vara, kuna meid ootas takso, mis viis meid sadamasse. Olime otsustanud sõita järgmisele saarele nimega Koh Phangan. Eirates kõiki tuk-tuki- ja taximehi, kõndisime tähtsate nägudega sadamast linna poole, nagu me teaks, kuhu suund võtta. Loomulikult saime natuke ka ekselda ning lõpuks võtsime vastu otsuse, et rendime hoopis rolleri ja otsime omale öömaja. Mõeldud-tehtud. Enne veel sõime kosutava hommikusöögi, et jaks otsa ei saaks. Öömajaks valisime Haad Son Reasordi. See oli väga lahe koht, mis turismihooaja puudumisel oli meie õnneks inimtühi. See tähendas aga seda, et peale meie oli kogu resordi peale veel üks härrasmees. Niisiis nautisime ilma, jahutasime end basseinivees ja tellisime omale maitsvaid kokteile. Jahutava supluse võtsime ka öösel tähistaeva all ning üritasime tududa meeletult palava ilmaga.
Hommikul pakkisime oma kodinad kokku ja kihutasime linna. Sõime hommikust, läksime laevale ja võtsime suuna Koh Tao saarele. Randudes võtsime rolleri ja jätsime pagasi rendiputkasse ning otsisime 2h omale mõnusat pesakest. Lõpuks otsustasime jääda melu keskele ja valisime omale uueks elukohaks Sairu bangalow, mis oli mõnus rannaäärne kohake. Siis aga tõime ära ka oma pagasi, mille vedasime loomulikult tubli rollerielukaga kohale. Päeva nautisime rannas ja saarekese peal ringi kolades. Vesi oli 30 kraadi, niiet jahutamise eesmärgil sinna sisse polnud mõtet tormata, pigem oli see justkui mõnus vann. Õhtustasime mereäärses restos ning imetlesime päikeseloojangut.
Koh Tao - Turtle Island (Kilpkonna saar) on peamine sukeldumiskoht Tais. Igas putkas saab panna ennast kirja sukeldumiskursustele või minna snorgeldama. Viimase variandi kasuks otsustasime ka meie, sest sukeldumiskursuste jaoks olime liiga vähest aega seal. Aga ookean oli imeilus. Esimene peatus oli Shark Bay, kus sai näha haisid ja nendega koos ka ujuda. Esialgu ei olnud haisid märgata, snorgeldasime ja avastasime teisi vee-elukaid, kuni esimesed snorgeldajad suurest hirmust veest välja hakkasid ujuma. Margus ujus aga uljalt edasi, ilma, et oleks midagi märganud. Üks hetk, kui ülejäänud paadiseltskond juba alusel olid, leidis ta end ujumas koos kolme haiga. Kaks neist olid pisemat sorti, kuid kolmas ca 3m pikkune. Tunne oli päris kõhe, sest ega mingeid erilisi õpetussõnu ka ei jagatud, kuidas sellises olukorras käituda. Igaks juhuks sai rahulikult kalakestega distantsi suurendatud ning paadini ujutud.
Kokku oli snorgeldamiseks viis erinevat kohta Koh Tao ümbruses. Viimane peatus oli aga väga toredal paradiisisaarekesel nimega Koh Nang Yuan. See oli eriline paradiis kuuma liiva, palava ja läbipaistva veega. Vallutasime seal ka ühe mäe, kust oli imeline vaade saarele ja ookeanile. Kaldalt võis minna vette ja uurida koralle, värvilisi kalakesi, kilpkonni jne. Meile seal väga meeldis :)
Õhtusöögiajaks olime tagasi Koh Taol ning einestasime Austraaliapärases Chopper pubis.
Järgmisel päeval oli taas aeg asjad pakkida ja teele asuda. Enne veel sõime eriti nämma hommikusöögi ja seadsime sammud sadamasse, kust väljus kiirpaat Chumphoni ning sealt edasi VIP buss Bangkoki suunas. Bussipileti hinnas oli ka söögipaus ühe teele jäänud külakese toidukohas. Bangkoki jõudes saime tugeva vihma ja äikese osaliseks. Bussist väljudes ootas meid ees kari näljaseid taksojuhte, kes kõik noolisid rumalaid turiste. Üks neist üritas ka meiega jutule saada ning pakkus meile kohutavat hinda lähedalasuvasse hostelisse sõiduks. Kuna meie olime kohalikest hindadest juba teadlikud, siis ei läinud tal pettus läbi ja meie pealt ta palju ei teeninud. Sellegipoolest viis ta meid Lub D nimelisse hostelisse, mis on tuntud maailmatasemel noortehostel. Suure saju tõttu eriti õue ei tahtnudki minna, tegime hosteli lähedused tiiru ja võtsime 7elevenist õhtusöögiks ühed hot dogid :)
Hommikul ärkasime vara ja sõitsime metrooga teisele poole linna, kus kavatsesime päeva veeta shopates. Selleks külastasime Bangkoki suurimat turgu (nädalavahetuse turgu) kus oli üle 15 000 müügileti. Arvame, et jõudsime läbi käia võib-olla pooled neist, kuigi olime selleks kulutanud juba 8h. Asju ostsime nii palju, et pidime hankima endale ka lisakohvri (muidugi oli see maksimaalsete lubatud käsipagasi mõõtmetega :)
Järgmisel päeval alustasime tagasiteed kodumaale. Kuigi olime juba ca nädalase Tai kogemusega, õnnestus kohalikul taksojuhil meile ikka tünga teha, kuid kuna me olime kauplemisel visad vastased suutsime ta kiirteel sõites kätega vehkima ning kohalikus keelea ropendama panna. Detailideat ajalugu vaikib :)

PS vabandame kui seekordne postitus sai liiga üldsönaline. Draft oli valmis tegelikult juba aastaid tagasi, kiid nüuüd alles täiendasime/postitasime